El moment del conte és tot un ritual. Cada dia les nenes i els nens d’educació infantil gaudeixen i s’emocionen amb el conte. Una cançó ens indica que n’ha arribat l’hora. S’explica una única història que es repeteix per un període de temps. La repetició és molt important en la infància, els hi permet comprendre les històries atenent cada dia aspectes més profunds.

L’ambient del final del dia a l’aula, amb la rotllana de cadires davant el teatret, el silenci i la presència de l’adult, permet als nens viatjar a un lloc màgic, ple de fantasia. Les imatges mentals que es van fent a mida que van escoltant la història, donen seguretat i confiança en elles i ells mateixos.

Els contes s’inspiren en el moment i l’estació de l’any on ens trobem. Ajuden a entendre el pas del temps i els processos que es donen en cada moment.

A més a més, els contes són la inspiració del joc lliure, l’aliment pel llenguatge i l’expressió de les seves emocions. Les històries ofereixen valors per tal que puguin deixar volar la seva imaginació i desenvolupar-se plenament.

“L’ànima humana té una necessitat totpoderosa de deixar que per ella flueixi la substància dels contes, semblant a la necessitat del cos humà, que requereix que la substància alimentària circuli per ell.” Rudolf Steiner