Des d’un punt de vista pedagògic, el treball manual i l’agilitat als dits faciliten un pensament flexible així com comprensió i tolerància cap a les situacions complexes de la vida.

L’activitat rítmica i repetitiva de teixir és calmant i ens fa entrar en un estat de meditació. Les nenes i els nens mantenen les agulles a les dues mans, assignant a cada mà la seva respectiva activitat, establint la lateralitat i aconseguint des del principi un grau de control sobre la seva voluntat.

El poder de concentració es transforma en el despertar, de fet, no hi ha cap altra activitat realitzada per les nenes i els nens de sis i set anys d’edat que pugui generar aquest nivell d’atenció. Tot això ajuda a la concentració, aconseguint enfortir “la voluntat d’aprendre a pensar”. Aquesta habilitat és la que permetrà assolir la capacitat de resolució de problemes en anys posteriors.

Recents investigacions neurològiques confirmen que la mobilitat i la destresa en la motricitat fina, sobretot a la mà, estimulen el desenvolupament cel·lular al cervell i reforcen la base física del pensar.

Les nenes i els nens de primer cicle de primària gaudeixen cada setmana teixint amb els dits i amb les agulles de teixir que ells mateixos han confeccionat. Gràcies a la seva habilitat amb les agulles i la llana d’ovella, estan confeccionant animals de punt i la funda de la seva flauta.