“La música és per a l’ànima el que el gimnàs és per al cos”
Plató

Des que estem al ventre de la nostra mare, la música està present. Quan la mare i el pare volen expressar afecte, canten i gronxen al seu nadó, creant un embolcall d’amor, protecció i bellesa. La música és part de nosaltres, de les nostres arrels, dels nostres ancestres, de les nostres primeres formes de comunicació. La música té un poder inimaginable de commoure’ns i transformar-nos.

Al mateix temps, la música es recolza en una estructura on regna l’ordre, ja que un dels seus components és el ritme, que està present en totes les manifestacions de la vida; quan caminem, quan respirem, quan el nostre cor batega, quan un cavall galopa, quan les onades trenquen,… La rítmica ens dóna ancoratge, seguretat, confiança.

D’aquesta manera, la música es teixeix d’un material eteri, subtil, intangible, i de l’altra, s’organitza i dóna suport en un marc consistent i estructurat. Les dues polaritats emergeixen. D’aquí que a nivell neurocientífic s’hagin fet moltes investigacions en les que evidencien com la música impacta en tots dos hemisferis cerebrals, en el nostre sistema límbic, cognitiu i sensorial.

Aprendre a tocar un instrument, fa que totes aquestes qualitats es desenvolupin. Des del punt de vista físic i corporal, comporta una gran coordinació i destresa, per a la qual es necessita d’una forta voluntat que permeti poder assolir els reptes que ens proposa. A nivell emocional, només cal escoltar una melodia per adonar-nos de l’impacte tan profund que té en les nostres emocions, en el nostre imaginari, com fa que connectem amb la nostra escolta, amb el nostre sentir, fent que visquem un viatge als territoris més profunds de nostre ésser. A nivell cognitiu, desenvolupa l’atenció, la concentració, la capacitat de raonament, l’ordre, la creativitat, … Tocar un instrument és descobrir, sorprendre’t, perdre’t per camins insospitats, voler pujar a les muntanyes més altes, és tenir un amic per sempre.

L’Escola de Música Integrada té l’objectiu de facilitar l’accés de les alumnes i els alumnes a l’estudi d’un instrument de música durant l’horari escolar.
Tot l’alumnat a partir de 4t i fins a 6è de primària té la possibilitat de triar un instrument i practicar de forma individual amb un músic professional, en franges de 30 minuts setmanals organitzades dins l’horari escolar.

Els instruments que s’ofereixen són els següents:

Violoncel
Violí
Saxòfon

Flauta travessera
Guitarra
Piano

Classes particulars d’instrument en horari de tardes per a nens i nenes d’altres cursos i adults:
També s’ofereixen classes particulars d’un instrument en horari de tardes a partir de les 15h per a nenes i nens d’altres cursos i adults.
Si voleu rebre més informació, podeu contactar amb la responsable de l’Escola de Música integrada

musica@sallavor.es